Sunday, October 4, 2009

.
Viime postauksen
vihaisuus oli ehkä yliampuva, mutta aiheellinen. Sitä edeltäneiden velttojen päivien vuoksi hakeuduin jonkinnäköiseen haasteeseen. 20 kilon kantamus ja hallayö... Tässä tuokiokuvia viikonlopulta ;

"Makaan makuupussissa kangaspala kattonani.
Etäiseltä valtatieltä kantautuu autojen ääniä.
Myöhäisillan pimeys vierelläni toivon,
ettei yöstä tulisi kovin paljoa
kylmempi
kuin jo ennestään on."


"Säpsähdän unesta. Ohi ajavien autojen
tiheys on vähentynyt. "Paljonhan kello",
mietin ja kurkistan ulos ;
kuun varjo on siirtynyt vasta muutamalla
tunnilla, ei vielä kannata nousta."

"Järviveteen keitetty puuro ja kuppi teetä
aamiaisena. Hetken ajan nuo kaksi
höyryävää asiaa olivat parasta maailmassa."

"Yö taivaan alla pakkasessa. Tämä kokemus taisi
maksaa keuhkokuumeen verran."

"Tien varressa, auringon tullessa pilven takaa,
seistessä lasken peukaloni ; enhän minä nyt
tarvitse kyytiä mihinkään, säteet lämmittävät
kaikin tavoin."
.

4 comments:

Abana said...

Aamuni iloksi olen blogiasi lueskellut. Hyvin olen viihtynyt, mutta nyt täytyy aloittaa töihin lähtöä edeltävät rituaalit.

Unknown said...

On reppu ja reissumies...
En kerenny toivotta jätkälle hyvää matkaa joten lue toi edellä mainittu.
Pidähän oikein rikas taival.

Unknown said...

Terksui pertulta,ivanilta ja eskolta.
KIPS!! on ääni joka lähtee shottilasistamme kun kohotamme ne ilmaan ja huudetaan yhteen ääneen Jaakolle.
Täällä on muutama kaunis poika odotamassa että sun korvissa rupeaa soimaan:

Kotiinpäin, äiti, minä vaellan
Yksinäin, äiti, oveen koputan
Ystäväin, äiti, ainut olethan
Kaiken menetin, kotiin palasin

Sä jaksoit luottaa, poikaasi vaan
Hän surun tuottaa ainoastaan
Kun olet lietes luona luottavaisin mielin hyörinyt
Hulttiona olen maailmalla pyörinyt

Sinuun vain, äiti, turvata mä voin
Matkallain, äiti, pettymykset koin
Mitä sain, äiti, pelasin ja join
Kaiken menetin, kotiin palasin

El Jago said...

verevät muistot toivekonserteista, varastettua hattua pitävästä nyrkkeilyvalmentajasta, kieroista venäläisista, sekä uhanalaisesta leijonasta on kyllä mielessäni.

yhdyn tähän laulusessioon seuraavin sanoin ;

mä vielä palaaan pohjoiseen sun luokses uudelleen, kun ensin taivaanrannan kierrät tämän maaaaan.

mä vielä palaan pohjoiseen, ja kanssas uudelleen jo kevään ensilehdet ehkä nähdä saan...

antti paakkonen - palaan pohjoiseen

:D